/ / Общественно-политические
12.06.2019

Прапанова спрасціць рэгістрацыю пабудаванага жылога дома падтрыманая Урадам

Верхняя палата беларускага Парламента сістэматычна праводзіць маніторынг практыкі прымянення заканадаўства для своечасовай карэкціроўкі законаў, ліквідацыі прававых прабелаў і залішняй зарэгуляванасці. Падчас аналізу Закона «Аб асновах адміністрацыйных працэдур» ад 2008 года парламентарыі выявілі праблему, з-за якой людзі, якія пабудавалі індывідуальнае жыллё, часта вымушаны двойчы праходзіць адну і тую ж працэдуру, каб яго зарэгістраваць.

– Чалавек, які завяршыў будаўніцтва ўласнага жылога дома, згодна з Указам Прэзідэнта № 200 ад 2010 года, звяртаецца ў выканкам з пакетам дакументаў па акт прыёмкі дома ў эксплуатацыю, – патлумачыў «Звяздзе» намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі па заканадаўстве і дзяржаўным будаўніцтве Віктар Чайчыц. – Работнік выканкама абмервае дом, каб вызначыць яго фактычную плошчу, якую ўказвае ў акце. Наступны этап – атрыманне тэхнічнага пашпарта і рэгістрацыя правоў на дом. Арганізацыя па дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці таксама праводзіць абмеры жылога дома для складання ведамасці тэхнічных характарыстык. Калі выяўляецца неадпаведнасць з плошчай, указанай у акце прыёмкі, права на дом не рэгіструецца, пакуль не будуць унесены змяненні ў рашэнне выканкама. Пры гэтым памылка ў вымярэнні можа быць нязначнай – дзясятыя долі сантыметра.

Пастаянная камісія Савета Рэспублікі па заканадаўстве і дзяржаўным будаўніцтве абмяркоўвала вопыт прымянення адміністрацыйных працэдур на выязным круглым стале ў Камянецкім раёне Брэсцкай вобласці. Падчас гэтага мерапрыемства высветлілася, што значная частка зваротаў у выканкам датычыцца якраз унясення змяненняў у рашэнне аб зацвярджэнні акта прыёмкі пабудаваных жылых аднакватэрных дамоў.

Савет Рэспублікі звярнуўся ва Урад з прапановай замацаваць права арганізацыі па дзяржаўнай рэгістрацыі нерухомай маёмасці не браць пад увагу мінімальныя разыходжанні паміж вынікамі абмераў, указанымі ў акце прыёмкі і ў ведамасці тэхнічных характарыстык. Як альтэрнатыву сенатары прапанавалі ўключаць ведамасць тэхнічных характарыстык у пералік дакументаў, якія падаюцца ў выканкам для атрымання акта прыёмкі дома ў эксплуатацыю. Савет Міністраў паведаміў парламентарыям, што апошняя прапанова ўжо ўключаная ў праект комплекснай карэкціроўкі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200. Адпаведны дакумент накіраваны на разгляд кіраўніку дзяржавы.

Вольга Мядзведзева, «Звязда», 12 чэрвеня 2019 г.